Saturday, June 2, 2012

Panduan meningkatkan simpanan emas keluarga ~ Part II


Kaedah yang betul ialah beli dan simpan-ini pun anda dah boleh untung. Tak perlu buat apa-apa.

Teknik termudah : Beli bila ada lebihan wang

Jika anda ada duit simpanan di bank, bolehlah dikeluarkan dan simpan emas pula. Tinggalkan sedikit sahaja untuk kegunaan on the spot dan kecemasan segera. Produk emas sekarang sangat mudah ditukarkan dengan wang kertas bila perlu kerana agen-agen emas sangat ramai,dan mereka sedia membeli emas anda bila-bila masa. Tak percaya? Ini adalah fakta.

Dahulu saya sering mendengar alasan “emas susah nak jual balik, lambat nak cairkan”. Hakikatnya saya sendiri pernah jual emas sehingga lewat malam sebab pelanggan saya tersebut keretanya rosak dan perlukan wang segera. Ada juga rakan dealer saya yang dihubungi pelanggannya dan mereka jumpa di pasaraya sebab dia nak bershopping dengan duit jual emas. So,tanggapan emas susah nak dicairkan (tukar emas kepada wang kertas) sangatlah tidak tepat dengan situasi sekarang.

Mungkin anda juga boleh beli jika anda mendapat bonus atau keuntungan hasil perniagaan. Sama macam saya, jika perniagaan gerai kami dapat untung, saya akan cepat-cepat beli emas, ikut kemampuan. Dapatlah 1 dinar atau sekurang-kurangnya 10g sebulan hasil keuntungan,dan selebihnya untuk kegunaan lain akan saya asingkan. Bila perlukan modal untuk besarkan biz barulah saya jual, dan biasanya harganya lebih tinggi dari waktu saya mula-mula beli. Jika tidak perlukan modal dan tiada keperluan,saya akan simpan sahaja dan kalau ada pelanggan yang nak beli,saya akan jual dan restock semula dengan harga yang murah.Emas dapat, untung pun dapat, yang penting, kekalkan gram.

* Credit to Cikgu Simple (Founder JutawanGold.com)


KINI SEMUA ORANG MAMPU MEMILIKI EMAS

Gold Bar GCP - 1gram (24k)1 Gram GCP Goldbar 999.9 (24k). Murah untuk dimiliki, mudah juga untuk disimpan.

Sangat sesuai dijadikan hobi menyimpan bulanan sebagai ganti simpanan wang kertas yang susut nilainya saban tahun.

Boleh dijadikan hadiah dan maskahwin.

Jaminan belian semula oleh syarikat GCP.

Kini tiada alasan lagi untuk tidak memiliki emas.

Miliki 1 gram emas anda hari ini

MFaizal Ishak (ad3034) 012 667 1576 (SMS)
Nilai < - > HPCampus Cyberjaya
Official website: http://www.gcp.com.my/

No comments:

Post a Comment